Totalul afișărilor de pagină

vineri, 24 iulie 2009

folclor

am dat azi peste o carte, Capodopere ale literaturii populare romanesti, antologie de Al. I. Amzulescu, editura Scrisul romanesc. Eu nu-s asa fan folclor, dar uite aici niste mostre geniale :
Frunzuliţă viorele
la portiţa mîndrei mele
Răsărit-au două stele
dar nu-s stele părăsite,
Ci-s două flori înflorite:
Una-i ea şi una-s eu,
Dorul ei şi dorul meu

sau

Multe stele sunt pe cer
care toate-n ziuă pier
Şi mai mari, şi luminoase
Nu-s ca mîndra de frumoase;
C-aşa merge de frumos,
Gîndeşti că scrie pe jos


Zi ca nu-i misto....ultimele 2 versuri sunt chiar geniale


sau

Cine n-are dor destul
Mute-şi casa lîngă drum.
Drumul sună, dor se-adună,
Vîntul bate dor departe


sau



Săraci cărările mele
Cum creşte iarba pe ele !
Las să crească, boii-o pască,
Crească cît îs gardurile
Ca s-o bată vînturile
Ca pe mine gîndurile


sau

Doamne, Doamne, mult zic Doamne!
Dumnezeu pare că doarme
Cu capul pe-o mînăstire
Şi de nimeni n-are ştire


cam atit pentru azi. daca mai gasesc, iti mai aduc.

Niciun comentariu: