Totalul afișărilor de pagină

luni, 21 septembrie 2009

jocuri pe calculator

M-am tot întrebat demult iar zilele trecute m-a întrebat acelaşi lucru şi o prietenă : de ce-ţi plac jocurile pe calculator , acelea violente? Joc, de exemplu, Call of duty, Brothers in Arms ori Il 2 sturmovik, preferatul meu. Nu a m ştiut să răspund, nu am ştiut să-mi răspund. La un moment dat am crezut că e un fel de defulare, lumea fiind violentă în jurul meu iar eu paşnic fiind , că aşa sunt eu , vărsam toată violenţa asta în ….virtual. Era o teorie şi asta.
Abia azi îmi dau seama că treaba stă altfel…sau ŞI altfel.
Cînd eram mic, eram un copil izolat-aşa am fost eu- nu am participat prea mult la jocurile copilariei, la competiţiile dintre kinderi, am ales recluziunea, m-am afundat în cărţi, în imaginar, nu am parcurs paşii “ normali” ai unui copil. Şi acum recuperez asta. E o satisfacţie pentru mine cînd reuşesc să dobor un avion “inamic” ori cînd am încercuit cu “echipa” mea nişte nemţi şi îi termin. Am avut de multe ori o intro-reacţie de” what the fuck are you doing here?” dar tot îmi placea. Şi nu îmi dădeam seama de ce.
Mi se pare că noi, oamenii, la început am fost cruzi, am luptat pentru supravieţuire, de aici competiţia.
Copiii trăiesc asta, ei , prin jocurile lor, îşi stabilesc locul în lumea din jurul lor. Copiii sunt cruzi, ei recreează începuturile omenirii. Cei care cred că noi , cei care am fost copii, nu am făcut la fel, îmi pare că se înşeală. Kinderii iau lumea de la capăt iar pe la cîţiva ani ajung şi ei homo sapiens care este.
Eu , prin jocurile mele, îmi retrăiesc acea copilărie care la mine a fost non-violentă. Atît pot eu să fac pentru a-mi satisface o neîmplinire ce venea din urmă, pentru a recupera ceva.
Dar homo sapiens ori cum spunea cineva, omul cu sapa e încă un om crud. Se vede asta pînă şi în alimentaţia lui. Pînă şi acolo, darmite să căutăm alte exemple.
Violenţa va înceta într-o zi, oricum.

Un comentariu:

Atom si Jerry spunea...

Domnule Kinder, cred ca-i o mica falsa problema aici. Nu cred ca ai refuzat jocul cand erai mic (ai fost si mic? ce chestie...), preferand cartile (de colorat?), gandindu-te ca "lasa, ba, Troaca, ca ma fac io mare, si o sa apara XP-ul si sa vezi ce pac-pac o sa fac cu IL 2, dupa ce am citit atata IL Caragiale. O sa-mi omor toti nervii care cresc ei nervosi in mine acum, cand ma uit pe geam, la fraierii aia care pierd timpul cu mingea". Nu te-ai jucat ca nu-ti placea jocul afara, pur si simplu. La fotbal probabil ca faceai henturi des, pitulushu nu cred ca jucai, ca-ti era frica de darkness... Probabil ca erai bizarul din fata bloului. In fiecare bloc e cate unul.
Cat despre faptul ca te joci acum pac-pac pe computator, nu gasesc o explicatiune. La o adica, sunt oameni mari care fac colectie de trenulete, timbre sau alte alea. E si asta un fel de joc. Cred doar ca-ti place sa fii bizarul din fata blogului. Hai, pa! Ne vedem mai tarziu, la un "Hotii si vardistii". Dupa "Arabella".