Totalul afișărilor de pagină

joi, 6 decembrie 2012

război pe strada mea

Politica, precum preoția, sunt lucruri inventate de oameni pentru că nu au discernămîntul să gîndească singuri. Te înțeleg atunci cînd filosofezi și bați cîmpii, cînd vindeci oameni, cînd ai o doină de cîntat ori un șurub de făcut. Dar nu pricep de ce trebuie să vii să-mi spui mie ce trebuie să fac și ce dumnezeu să aleg. Deci nu. Mă enervează că trebuie să scriu despre faptul că nu am cu cine vota. Iarăși. Mă afectează faptul că, dacă exista bun simț în țara asta- și nu politică- aș fi putut fi plătit mai bine pentru munca mea. Mai bine, adică pe merit. De ce aș vota un om care-și face vacanțele în caraibe,să zicem, un om care s-a dus pînă acolo să arate că el poate ajunge acolo și le arată el la fraieri că ei nu are cum? Sau middle-age rotofei care își trage amantă pentru că e mai onorabil decît să te duci la curve- și poate are și amanta o șansă dacă ai și tu un nou mandat... Nu cred în politica din România. Cine face politică aici, are mereu un interes personal. Probabil că așa e și în vest, dar acolo au căzut de-a lungul secolelor niște capete pînă să se prindă politicienii că bă, e cam groasă, tre să cam facem ceva. Cum spunea un neamț, parcă: nu suntem o nație civilizată, suntem o nație bine amendată. Pe strada mea acum urlă megafoane cu votați aia și aia. Ba chiar s-a nimerit un catindat să catindeze doar ca să-i ia maioneza altuia, mai grangure decît el. Și toți mitraliază cu vorbe din megafoane instalate pe mașini. Eu voi amenda această clasă politică- sintagmă pe care eu nu am cunoscut-o pînă acum la alt popor- și nu voi vota. Pentru că am de ales între clasa politică și cei care vor să intre în clasa politică. Aș vrea să spun ca Hamlet: restul e tăcere. Dar nu se poate acum. Restul e sunetul din megafoane, din ce în ce mai trist în seara asta de decembrie... cît despre preoție, Hamlet poate să-și zică din nou replica

2 comentarii:

Anonim spunea...

Orice pasivitate este o complicitate.

liviu spunea...

anonim, esti cam prost...